tisdag 11 januari 2011

Det rinner vatten här mamma!!!

Tema Vatten fortsätter alltså. I Lördagskväll märkte min dotter att det rann vatten efter ena väggen i köket. Panik! Upp till grannen för att kolla om det var något fel hos honom. Ringde hyresvärden som kom med någon slags hantverkare. Det konstaterades att vattnet kom rinnande rakt igenom väggen pga allt smältvatten nu när det blivit plusgrader. Okej. Vi placerade ut handukar och hinkar för att invänta någon slags åtgärd på söndagen. När vi lagt oss small det till och strömmen slogs ut. Vatten rakt ned i elutagen alltså. Mörkt. Var är ficklampan? En tändare? Tändstickor?  Kan säga att jag fick panik. Vad är det som händer liksom.
Nu har det torkat och jag tänker på allt vatten i Australien. Där har dom också panik.
Nedan en bild på min sambo på stegen och dotter nedanför. ( hur kan jag komma på tanken att fotografera i det här läget?)


Och nu en bild som på kors som liksom "rinner" ur en kruka. Det största vita når ända ned till golvet om jag har det på mig. Jag är en och sjuttio lång. Köpt på loppis förstås. De andra är efter farmor, förutom det minsta för det har jag fått av min dotter, köpt i Rom.



Nu ska jag åka till mitt jobb.
Tack för att ni tittar in till mig!
Kram

5 kommentarer:

  1. Nek mien jössees amalia det l'ät inget vidare!!!!!
    hoppas det fixat sej!
    Underbara kors du har!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  2. Om det är någon tröst så kan jag berätta att vi har en takläcka i hallen. Jag hade plåtslagare här i november och han hann knappt lämna uppfarten förrän det rann igen, suck... Sen kom snön och det gick inte att jobba uppe på taket, men nu när det töar får han nog se till att pallra sig hit igen.

    Så jättefint att låta korsen "rinna" över kanten på burken, - det är allt något speciellt med radband.

    Nä, sotare är jag inte, hehe! (Även om det vore kul!) Är egentligen högstadielärare, men jobbar nu som SFI-lärare för en grupp 16-20-åringar. Känner att det kommer att bli ett otroligt inspirerande jobb!

    Må så gott i veckan! (Hoppas det ordnar sig med läckan...)
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det ordnar sig! vattenskador är inget trevligt att råka ut för.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Vatten kan vara hur härligt som helst men i det läget när det kommer in genom tak och väggar är det inget kul.. Hoppas de får bukt med det..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Nej men så trist, tur det finns händiga gubbar!!!! Å att skadan inte blev för stor.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera