söndag 30 december 2012

Har utsett årets!


Jag älskar när det nya året står för dörren! Det är så spännande och hoppfullt tycker jag. Vad ska hända? Hur kommer det att bli? Så tittar jag tillbaka på året som gått och det har varit händelserikt, ialla fall för mig.
Jag har roat mig med att utse årets bästa händelse: Fiffi såklart. Självklart är det den där lilla typen som har kommit på första plats av händelser man minns mest. Men sen då? Jo listan ser ut så här:
Årets förvåning: Fiffi där med.
Årets värsta: Jontes bilkrasch.
Årets besvikelse: Att vi ej kunde köpa Tornhuset. Jag vill ha ett hus. Jag vill ha ett hus. Jag vill.
Årets utflykt: Kina-parken.
Årets nya erfarenhet: Pratade med en psykolog. Borde alla göra.
Årets mest hjärtknipande: Jonte ger bort av våra möbler till en bättre behövande a´la Karl Bertil Jonsson.
Årets längtan: Ett hus. Med torn, trägolv, högt till tak, dubbel-dörrar och uthus. Har ej stora krav.
Årets dåliga samvete: Kolonilotten.
Årets snygghets-peak: När jag var i nionde månaden och pigmentet fick ett ryck och jag blev jättebrun utan att solen sken och håret bara växte och var tjockt och jag var snäll och glad. Och brun. Och lycklig.
Årets fulhets-peak: I skrivandets stund. Kan ej bli värre.
Årets matupplevelse: Mariannes 40-års fest.
Årets inrednings-grej: Måla saker/möbler svarta.
Årets loppisfynd: Två skitcoola lampor. Som Clas hittade. Men det är jag som har lärt honom.
Årets brudpar: Pappa och Kristina.
Årets "här vill jag också bo hela sommaren": Klingtorps-viken. Är vi inte liiiiite släkt med fam Bäck?
Årets mest spelade artist: Cornelis ( jessa) Något modernt ( Clas)
Årets mest sjungna låt: Lilla snigel.
Årets fylla: Stod någon annan för.
Årets mest irriterande: Jessa: Stänger ej av duschen ordentligt. Låser ej bilen.
                                  Clas: Håller på med telefonen hela tiden samt läser text-tv oupphörligen
                                  Alex: Tröttnar för fort på loppis-turerna.
                                  Jonte: Sover bort vissa dagar.
                                  Fiffi: Biter sin mor i bröstvårtan.
Årets nya grej: Att gå till Öppnis. Att tycka det är livsavgörande.
Årets eldsvåda: Två visemän brann upp dan före dopparedan. Mindre med presenter till Jesusbarnet.
Årets nya kusiner: Anton och Leo.
Årets jobbigaste blogginlägg: Det här.



I morgon firar vi NYÅR!!!
Gott nytt år.


5 kommentarer:

  1. Hahahah du är att för rolig du. Att du inte blev författare fattar inte jag. Hur blev det nu med planerna för barnboken, du vet Fiffi flyger bort hahaha. En stoooor nyårskram till alla er där hos dig puss puss /Ingela.

    SvaraRadera
  2. Härligt inlägg!!! hahahaha

    Önskar dig och din familj ett GOTT NYTT ÅR!!

    Kraaaaaaaaaam Tina

    SvaraRadera
  3. Åhhhh Jisses matilda!
    Det var kuliga listor
    Önskar dej och din familj ett gott Nytt År
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  4. Det var moro å lese oppsummeringen fra i fjor. Godt nytt år !

    SvaraRadera
  5. Underbart och härligt inlägg ,Önskar dej ett riktigt Gott Nytt År .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera