torsdag 5 maj 2011

En grönskande hörna

I väntan på den rätta värmen så får mina plantor bo i vardagsrummet. Inte mig emot - jag låtsas ju nu att jag har ett orangeri - och det känns lite ute/inne.









Glad blir man av gult och grönt. Lägger man sedan till rött så får man lite reggae-känsla. Vid kolonistugan dominerar färg, bambu och mest gröna växter. Där finner man alltså en helt annan stil än vad vi har i lägenheten och det är skönt. Vi kan kalla det Bambubohem-stilen.  Självklart kommer jag visa bilder därifrån men det måste bara växa till sig lite.

Nu måste jag äta en smörgås sedan ska jag kika runt bland alla fina och inspirerande bloggar jag kan hitta!

Hej hopp!

11 kommentarer:

  1. Din blomhörna ser väldigt inbjudande ut, många udda lösningar och ja, ett paraply hittar man också såklart! Ditt signum! Galet udda men fint måste jag säga!

    SvaraRadera
  2. Åååå vilken gullig hörna du har gjort.Bara så himla fint.Ja det har varit kallt några dagar och det är inte skoj.Idag har det varit skönt.Ha nu en skön kväll.Kraaam Rita ♥

    SvaraRadera
  3. De ser ut att ha det bra där i hörnan dina växter. Bra att du är beredd med paraplyet ifall solen steker på.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  4. Så herlige bilder av vekstene...og den paraplyparasollen din er superfin:)
    ha en kos kveld
    klemklem

    SvaraRadera
  5. Det är en känsla av orangeri, så mycket växter i en hörna var läckert. Ska bli jättekul och få se bilder längre fram från stugan.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder!! så himla coolt med paraplyet!

    Kram j

    SvaraRadera
  7. Åhhh så härliga bilder!!!!
    Kram kathrine

    SvaraRadera
  8. Superläckert!!!!!
    Ha det så gott.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  9. mmmmmmmmm får jag flytta in hos dig, känns mycket mer ordnat och mysigt igenomtänkt än det är här hemma. Allt förfaller och skiten gror. Jag vill bo i din fina fina hörna eller kanske i den lilla stugan. Pussokramheladan/INgela.

    SvaraRadera
  10. Tufft med paraplyt i "rabatten"!!
    Oooh, vilket tjusigt kök du har!!!
    Blir lite avis.... hihi

    Ha en fin kväll

    Kram Tina

    SvaraRadera
  11. Det ser verkligen ut som du har ett orangeri! Att ha ett på riktigt det vore drömmen...

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera