måndag 2 februari 2015



Inte för att jag har någon sjövana, jag tycker ändå att jag är hyfsat duktig på att bygga båtar. Mellan jul och nyår tillverkades sisådär 35 stycken med olika segel. Masten sitter fast i stearin som omsorgsfullt fick droppa ned i skrovet allt medans Djungelfots dotter ivrigt ville sticka ned fingrarna i det hela. Icke! Detta är mammas prylar.

Gott nytt år förresten!
Nej men det var väl så att 2014 var ett riktigt skitår. Förutom Juni då. Lilla älskade Juni som är mitt barnbarn. Hon föddes i April och jag har nog inte nämnt det här på bloggen tror jag.

Ser ni att det står en Peacock-chair i bakgrunden? Jo äntligen har vi fått tag i en sådan. Som vi letat i flera år.
Den är skitobekväm och går inte att sitta i. Men vi är lyckliga över den ändå.

Kram!


3 kommentarer:

  1. Skitobekväm är ju en världslig sak. Huvudsaken att den är snygg! ;-)
    Och dina små båtar diggar jag starkt. Kanske något att ta efter som dekoration i trädgårdsdammen i sommar...
    Må gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Skitobekväm är ju en världslig sak. Huvudsaken att den är snygg! ;-)
    Och dina små båtar diggar jag starkt. Kanske något att ta efter som dekoration i trädgårdsdammen i sommar...
    Må gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera