måndag 29 augusti 2011

I MIN FANTASI


I min fantasi köper vi ett hus med torn på, och det finns uthus på gården med skräp i. Trädgården är ful och tråkig och vi får gräva och plantera och sen är den underbar. I ena delen av huset kan man hyra ut rum på sommaren åt glada tyskar.
I min fantasi växer håret en decimeter på en månad. Därför klipper jag en kort feministisk lugg bara för skojs skull.
Jag går upp en timme tidigare på morgonen för att utöva yoga. Jag tar minst tre raska promenader i veckan. Jag bakar mer bröd,gör mer soppor och har fler fester. Alla vill komma.
I min fantasi förstår ni, syr jag prinsesskronor och balettskor som alla vill köpa. Du med.


Vi bilar till Normandie och besöker slott och går på loppisar. Nej, vi flyger dit! För i fantasin kan inte planet störta. Och vi flyger till syd-amerika. Där lär jag mig fläta korgar.



I min fantasi kommer lill-bilen starta hela vintern. Och vintern dröjer för det blir en "Indian-sommar". Johan svetsar raskt ihop en christiania-cykel åt oss och vi cyklar ända in i december.
I fantasin kan jag springa fort också.



I min fantasi kan jag säga vad jag tycker till dig utan att du surar ett halvår.
I min fantasi kommer Stefan Sundström till vår kolonilott och vi pratar odlingar och om att leva ett enkelt liv. Gud vad trevligt vi har.
Jag skriver alla barnböcker jag har i huvudet och har utställning med mina tavlor. Ja, kanske till och med i Stockholm.
Bobby slutar sno vår likör och våra stekpannor.
Vi får en bebis med caffe latte-färgad hy och svart hår och skrattgropar.
Våra barn är glada och får aldrig sina hjärtan krossade. Aldrig.
I min fantasi blir jag hundra år utan att bli inkontinent. Jag kommer ihåg att knipa varje dag.

Idag har jag och min chilianare varit förlovade i två år. I morgon fyller jag fyrtioett. I övermorgon fyller min yngsta arton.

HURRA FÖR OSS ALLA! Hjärta, hjärta, hjärta,,,,,,

14 kommentarer:

  1. Hej.
    Gud vilket mysigt inlägg!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Tack för underbara rader! Så fint inlägg, och jag tycker verkligen om dina fantasier.
    I mina drömmar är du och jag bästa väninnor för vi tycker så mycket om varann. Precis som vi tycker om alla andra våra vänner utan avundsjuka, alla är BÄSTA vänner...:)

    Ha det fint sötnos

    SvaraRadera
  3. Hurra för fantastisk fantasi! Hurra för att du ser ut som trettioett! Hurra för er alla!

    SvaraRadera
  4. Underbart inlägg! Är det inte skönt att kunna drömma sig bort ibland!! ;)
    Grattis till födelsedagen av din yngsta!
    Ett jättegrattis till eran 2-åriga förlovning!!
    Ännu större grattis till din föselsedag, vad sa du nu 31 år var det, eller..? :)

    Kraaam Tina

    SvaraRadera
  5. Underbart! den fantasin delar jag gärna (med vissa små detalj-förändringar ;D).

    Grattis på födelsedagen!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  6. For et fantastisk innlegg. Så herlige tanker! Ja, hva skulle vi gjort uten fantasien? Hurra for den! Godt å drømme seg bort innimellom ;-)

    Gratulerer sååå mye med dagen i morgen! Jeg håper du får alt hva du ønsker deg. Nyt dagen og kos deg masse!

    Stor klem

    SvaraRadera
  7. just found your blog, love those pics, they are funny:-), hughs Anja

    SvaraRadera
  8. Grattis, grattis. Visst är väl fantasi underbart, utan den skulle livet vara lite tråkigare:)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Wow, och i min fantasi kommer Stefan S hit till vår gård efter er kolonilott och ger mig goda råd om fårskötsel och fårklippning. Han tillverkar även en klippningsstol av spillvirke. För jag antar att han kan det. Och han visar oss också hur man tillverkar sin egen snus så att mannen ska lyckas sluta röka. Och vi har jättetrevligt precis hela tiden....
    Gud vad du är bra, kvinna! Och ser inte ut att vara en dag över tretti! Grattis både till födelsedag och förlovningsdag, i fantasin är vi alla där hos dig och har ett varsitt stort paket med glansigt papper och stor rosett bara till dej!
    Eija

    SvaraRadera
  10. Åhhh så fina bilder,,, kul inlägg från dej!!!
    Och sö sööööööööööööt du är!
    ha en fin dag!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  11. Du är bara såååå mysig du!!!! GRATTIS också! KRAMMMM

    SvaraRadera
  12. Happy birthday to you
    Happy birthday to you
    Happy birthday dear Jessika
    Happy birthday to you!

    Du är härlig, tjejen! Altlid lika trevligt att kika in här och läsa dina välskrivna, underfundiga inlägg!

    Kram på födelsedagen!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  13. Grattis i efterskott kära du :o)))) Och till 2årsförlovningsdag och barns födelsedag och oj, vad du har mycket runt dig o kring dig ;o)
    Det är härligt med fantasi....vad skulle man göra utan den! Din fantasi är dessutom väldigt kul...hihi! Kanske något blir till verklighet och något förblir drömmar :o)

    Fortätt fantisera och ha en riktigt fin dag!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  14. Härliga fantasier! Kramar Susanne

    SvaraRadera